pondělí 20. listopadu 2017

KNIŽNÍ PŘÍRŮSTKY Č. 20

Ahoj knihomolové, vítám Vás u kulatých Knižních přírůstků :)


Dnes to budou dva recenzní výtisky  a jedna knížka, o které jsem tu už psala.



První balíček je z nakladatelství METAFORA


Po románu LABUTĚ Z PÁTÉ AVENUE mě zaujala další knížka z edice beletrizovaných životopisů a to

GALA DALÍ - Carmen Domingo

Gala teď už není jen múzou. Není jen ženou. Z Galy se konečně stal román.




Anotace: Příběh nekonvenční ženy, která se v mládí vydala z rodného Ruska do Paříže, protože věřila ve svůj výjimečný osud i schopnost rozpoznat a rozvinout geniální talent mužů  vedle sebe. Vedl ji k tomu tarot, jehož výkladem se celý život řídila. I proto je román strukturovaný do 22 kapitol s názvy podle tarotových karet Velké arkány.
Ctižádostivá Elena Dimitrijevna Diakonovová, známá jako Gala Dalí, objevila po svatbě s budoucím avantgardním básníkem Paulem Éluardem kouzlo erotiky a sexu i to, že díky nim  může druhého ovládat. Její ložnicí poté prošla dlouhá řada mužů, mimo jiné také německý expresionistický malíř Max Ernst. Lišili se od sebe jako noc a den, byli různého věku i původu, malíři, spisovatelé, šlechtici, plebejci, bohatí i chudí. Manželství pro ni bylo ze společenských i ekonomických důvodů nezbytné, na věrnosti nesešlo.
Ve chvíli, kdy potkala Salvadora Dalího, jednoho z budoucích velikánů moderního umění, okamžitě poznala, že její životní role je po jeho boku. Opustila Éluarda a dceru a stala se nepostradatelnou inspirací a zásadním fenoménem při formování výjimečného umělce.

Tuhle knížku zrovna čtu, jsem asi v půlce, zrovna když se Gala dává dohromady se Salvadorem, který jí zpočátku strašně lezl na nervy a můžu už teď říct, že se to dobře čte, i když Gala byla velice kontroverzní osoba, která určitě každému nesedne :)

Druhý balíček je z nakladatelství OMEGA



ZIMNÍ LIDÉ - Jennifer McMahon




Anotace: Městečko West Hall v americkém Vermontu je opředené legendami. Za podivných okolností se zde ztrácí lidé a obyvatele postihují nejrůznější tragédie. V zimě roku 1908, pouhých pár týdnů po tragické smrti své dcerky Gertie, je na poli za svým domem nalezena zavražděná Sára Harrisonová. Mezi místními se proslýchá, že duch mrtvé Sáry se po setmění prochází ulicemi městečka a lidé jí nechávají přede dveřmi dárky s vírou, že je nechá na pokoji.
Devatenáctiletá Ruthie Washburnová nikdy nevěnovala příliš pozornosti povídačkám, které se ve West Hall vykládaly. Vyrostla na odlehlém statku se svou matkou Alicí a mladší sestrou Fawn a vždycky snila o tom, jak jednoho dne ospalé městečko opustí a vymaní se tak z vlivu své podivínské matky, která rodinu nutí žít mimo společnost, bez internetu a s utajeným telefonním číslem.
Ruthie se však jednoho rána probudí a zjistí, že její matka beze stopy zmizela. Začne se tázat sama sebe, zda matčin podivný styl života přece jen neměl nějaký hlubší důvod. Její podezření zesílí, když v její ložnici mezi prkny v podlaze nalezne výtisk Sářina deníku…


Od téhle knížky moc nevím, co čekat. Bude to asi duchařina jako stvořená, pro tyhle pošmourné a tmavé dny a večery. Víc se dozvím po přečtení a vy v recenzi :)

Za oba dva recenzní výtisky velice děkuji




Posledním knižním přírůstkem, který vám chci ukázat je knížka, o které jsem už na blogu psala dokonce recenzi. Tuto knížku jsem četla jako e-knihu, ale protože na mě hodně zapůsobila, tak jsem si ji chtěla pořídit i jako papírovou knihu a tak už ji mám. Rozepisovat se už o ní nebudu, ale recenzi si můžete přečíst zde :)



ČEKÁNÍ NA BOJANGLESE - Olivier Bourdeart


To je pro dnešek všechno. Mějte se hezky a čtěte, čtěte, čtěte :)

6 komentářů:

  1. Super přírůstky, Jani :-) Zimní lidé tady na mě taky čekají, tak jsem celkem zvědavá, jaká kniha bude. Užij si čtení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Janičko :) Tak si pak řeknem, jak se nám líbila :)

      Vymazat
  2. Super kousky, které máme společné :-)
    Na Galu i Zimní lidí se teprve chystám. Musím se nějak vyhrabat z krize, co mě nedávno postihla. Pak snad vše zase poběží jak má a já budu sázet jednu knihu za druhou.
    Hezké čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad už bude krize zažehnaná a také přeji hezké čtení :)

      Vymazat
  3. Já patřím k těm, kterým Gala nesedla. Pro mě byla velmi nepříjemným člověkem, ale umělci bývají jiní, takže se i obklopují jinými lidmi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě si myslím, že spoustě lidí bude Gala protivná jako člověk, protože co si budeme povídat, je dost sobecká :) :)

      Vymazat