středa 8. listopadu 2017

KNIŽNÍ PŘÍRŮSTKY Č. 19


DRAZÍ MILOVNÍCI KNIH A LITERATURY,
vítám vás u dalších Knižních přírůstků. Tentokrát to není beletrie, ale něco pro šikovné ruce a milovníky dobrého jídla. Je tu balíček z nakladatelství Metafora





LUŠTĚNINY - Georgina Fuggleová


Kuchařka plná snadných a lákavých receptů s čočkou, cizrnou, fazolemi, hráškem a dalšími méně obvyklými druhy luštěnin.
Současné trendy ve vaření znovu objevují zdánlivě obyčejné a často neprávem opomíjené luštěniny. Není divu, s jejich pomocí uvaříte takřka cokoliv - nejen hlavní jídla, ale i předkrmy, polévky nebo skvělé dezerty.
Pokud luštěniny zařadíte do svého jídelníčku, jistě nebudete litovat, ve své nenápadnosti totiž skrývají mnoho výhod.


Jsou:
  • levné
  • bezlepkové
  • ideální pro udržení optimální váhy
  • skvělým zdrojem bílkovin, složených sacharidů a vlákniny
  • bohaté na antioxidanty, minerály a kyselinu listovou



Luštěniny mám docela ráda a myslím, že k podzimu, kdy jídelníček začíná být teplejší a hutnější bezpochyby patří, takže jsem na tuto knížku s recepty zvědavá.








RUČNÍ TISK - Andrea Laurenová

*linoleovou formou *gumovou formou
*z pěnových archů *pomocí orazítkovaných sad



Chcete si doma vyrobit umělecký tisk a naučit se nové výtvarné metody? S knihou Ruční tisk není nic snadnějšího. Autorka čtenáře zasvěcuje do řady technik tisku linoleovými a pevnými gumovými formami bez nutnosti použití tiskařského lisu. Navíc připojuje popis výroby detailních uměleckých tisků, které je možné zhotovit pomocí pěnových archů a koupených předřezaných razítek. Vychází přitom ze svých vlastních zkušeností návrhářky a nabízí mnoho praktických tipů.



Kniha je určena pro všechny zájemce o tiskařské techniky jak pro zkušené výtvarníky, tak pro tiskaře - začátečníky. Nabízí projekty různé obtížnosti, na mnohých z nich můžete pracovat i společně s dětmi. Naleznete zde podrobné návody, stovky barevných fotografií a celou galerii výtvarných děl, která mohou posloužit jako inspirace pro vaši vlastní tvorbu. Ruční tisk vám jednoduše otevře nové možnosti výtvarného vyjádření.


Zajímalo mě, jestli by něco z toho zvládla i desetiletá dcera, takže vyzkoušíme a uvidíme :)




To je pro dnešek všechno. Jak jste na tom vy s vařením luštěnin a výtvarným talentem?

Za zaslání těchto publikací velice děkuji nakladatelství Metafora, kde si LUŠTĚNINY i RUČNÍ TISK můžete samozřejmě i objednat už nyní :)



6 komentářů:

  1. :-) tohle jsem odmítla, protože u nás se luštěniny nejí a já jsme na ruční práce levá :-D Jsem zvědavá na články a jak si poradíš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme luštěniny rádi, ale tady jsou ty recepty teda hodně nezvyklé :) Já na ruční práce taky ne, ale dcera je celkem šikovná :)

      Vymazat
  2. Tak ta druhá kniha je fakt boží!! Super kousky, Jani :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Míšo, ty dílka tam jsou hezké, ještě to tak umět udělat :) :) :)

      Vymazat
  3. Tak luštěniny by mě lákaly, ale na ruce jsem levá, takže druhá kniha by pro mě asi nebyla, nicméně vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty Luštěniny jsou teda hodně netradiční recepty :) Já jsem na ruce taky levá, ale dcera je docela nadaná, tak si s tím musí nějak poradit :)

      Vymazat