sobota 21. října 2017

KNIŽNÍ PŘÍRŮSTKY Č. 17

Včera mi za ohlušujícího bušení na dveře dorazil balíček, který jsem tak brzy rozhodně nečekala, ale udělal mi velikou radost. Vítám vás u dalších knižních přírůstků, tentokrát recenzních výtisků.




Přišly mi dvě novinky z nakladatelství Metafora, čímž jim ještě jednou velice děkuji :)




DNA - Yrsa Sigurdardóttir


Anotace: Brutální vražda byla myšlena jako trest - jaký skutek si ale zaslouží tak hrůzostrašnou odplatu?

Mladá žena byla bestiálně zavražděna. Jediným člověkem, který by snad mohl zodpovědět mnohé z otázek, je sedmiletá dcerka zavražděné, která v době vraždy ležela ukrytá pod postelí. Ta však mlčí.

Čerstvě povýšený detektiv Huldar se obrací na psycholožku Freyju a Dětský dům, zabývající se traumatizovanými dětmi a mládeží. Freyja, která nedůvěřuje policii, a Huldarovi už vůbec ne, není nadšená. Jejich spolupráci totiž komplikuje skutečnost, že se spolu nedávno vyspali po seznámení v baru, kde se Huldar vydával za někoho jiného. Přesto souhlasí a je rozhodnutá postarat se o bezpečnost malé Margrét.

Vrah mezitím pokračuje v zabíjení a zdá se, že je vždy o krok napřed. Zanechává za sebou podivné, nikam nevedoucí stopy: nesmyslné číselné řady, varovné SMS, záhadné výpočty načmárané na útržcích papíru. Poodhaluje se temný příběh, který měl zůstat zapomenut. Lze rozlousknout šifrované vzkazy včas? Kdo je další na řadě?

DNA je prvním dílem nového cyklu, jehož protagonisty jsou psycholožka Freyja a policista Huldar.

A také je mojí první knihou od slavné Yrsy, kterou si přečtu. Doma sice mám její předešlý román Pamatuji si vás všechny, ale k němu jsem se ještě nedostala, takže tohle je moje premiéra s Yrsou :) Díky tomu, že si ty recenzáčky tak pěkně dávkuju, mohla jsem DNU ihned začít číst.





LABUTĚ Z PÁTÉ AVENUE - Melanie Benjamin


Anotace: Padesátá léta 20. století, New York

Ze všech oslnivých hvězd newyorské smetánky září Babe Paleyová nejjasněji. Její dokonalá tvář pravidelně zdobí stránky časopisu a její vybraný vkus a styl je vyhlášený a všichni ho obdivují.
Jak se zdá, Babe má všechno, peníze, krásu, osobní kouzlo, šperky, vlivné přátele, váženého manžela, nádherné rezidence. Pod spořádaným, elegantním zevnějškem však přebývá vášnivá, ale osamělá žena toužící po opravdové lásce a niterném vztahu.

Pak se objeví Truman Capote. Drobný, zlatovlasý génius s gigantickou osobností doslova vpadne na scénu a naprosto okouzlí Babe a ostatní “labutě”, jak výstižně skupinku elegantních přítelkyň z nejvyšší společnosti pojmenoval.

Díky blízkému přátelství s Babe a známostí s ostatními labutěmi získá Truman přístup do zákulisí manhattanské elity i k nejužšímu kroužku mocných, opředenému skandály a drby. Nepochybujíc o jeho oddanosti, Babe si ani ve snu nedokáže představit, jakou spoušť za sebou Truman zanechá. Když se z člověka ale jednou stane vypravěč příběhů, nepřestane jím být ani tehdy, když se mu v největší důvěře svěří někdo blízký.

Trumanova proslulost dosahuje svého vrcholu v listopadu roku 1966, když se na jím zorganizovaným hvězdný maškarní Černobílý ples (Black and White Ball) sjíždějí takové celebrity jako Frank a Mia Sinatrovi, Lauren Bacallová či Rose Kennedyová. Velmi záhy však Truman Capote zažehne literární skandál, jehož následky budou zničující a budou doznívat ještě mnoho let poté.

S labutěma se najednou roztrhl pytel a jsem zvědavá, protože tohle je zase úplně jiný žánr, takže doufám, že to bude osvěžující změna, dostat se mezi newyorskou smetánku v padesátých letech  - budu vás samozřejmě informovat :)


Program na nejbližší dny mám tedy jasný a co vy? Četli jste už DNU nebo Labutě z Páté avenue? Dejte vědět jak se vám líbily…

Ahoj

16 komentářů:

  1. Ahoj :-)
    Máme stejný balíček :-D Labutě jsem už začala číst a moc se mi líbí. Jen s rozbalovačkou čekám na Omegu, abych to hodila komplet. Ta naštěstí přijde v pondělí.
    Hezké čtení přeji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zase začala číst DNU a také super, hned jsem se začetla :) Tak také přeju hezké čtení :)

      Vymazat
    2. Na tu jsem se nechala ukecat :-D Nečetla jsem ještě nic od autorky a bude to premiéra. Jsem teď zahlcená detektivními příběhy a potřebuji změnu. Mozek už to odmítá.

      Vymazat
    3. Já právě detektivky a kriminálky moc nečtu, takže pro mě je to osvěžující změna :)

      Vymazat
  2. Moc hezké knihy :) Věřím že se budou líbit! :)

    OdpovědětVymazat
  3. DNA ti závidím, určitě si chci knihu pořídit, tudíž se budu těšit na recenzi :-) Akorát nevím jestli bych to skloňovala jako "DNU", to vypadá příšerně :D Já ten název vždy brala jako zkratku deoxyribonukleové kyseliny...
    Ať se obě knížky líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Jo jo, přesně jsem nad tím přemýšlela, když jsem to psala, jestli to mám skloňovat nebo nechat, protože je to zkratka... Mě to přišlo, že to vypadá blbě tak i tak :) :) :)

      Vymazat
  4. DNA tu mám taky. A taky to pro mě bude premiéra s Yrsou :) dost se těším. Všichni mi autorku doporučují už tak dlouho, že je na čase do toho jít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :) Už jsem začala a čte se dobře :)

      Vymazat
  5. Yrsu závidím, i když jsem od ní také ještě nic nečetla. Ale hrozně mě láká. Ať se obě knihy líbí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, sice jsem teprve na začátku, ale její styl psaní mi vyhovuje :)

      Vymazat
  6. Obě knihy vypadají skvěle. DNA by mě asi lákala víc, ale Labuť má krásnou obálku :) Ať se líbí obě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DNA je jasná, ale ty Labutě určitě taky budou dobré, zase něco jiného :)

      Vymazat
  7. Super přírůstky :) DNA mám taky, právě jsem zhruba ve třetině, tak jsem zvědavá, jak nakonec dopadne :) Rozhodně pak nakouknu i k tobě na recenzi :)

    OdpovědětVymazat